Паримии на память Боголюбския иконы Пресвятыя Богородицы

Великий Пяток.На шестом часе.

Душею сокрушенною припадаем Тебе, и молим Тя Спасе мира: Ты бо еси Бог кающихся.

Слава, и ныне:тойже.

Прокимен, глас 4.

Внегда возвратити Господу / плен Сионь. Стих: Тогда исполнишася радости уста наша.   Пс 125:1А, 2А

Бысть в тридесятое лето, в четвертый месяц, в пятый день месяца, и аз бых посреде пленения при реце Ховар: и отверзошася небеса, и видех видения Божия. В пятый день месяца, сие лето пятое пленения царя Иоакима. И бысть слово Господне ко Иезекиилю сыну Вузиеву, священнику в земли халдейстей при реце Ховар.

И бысть на мне рука Господня. И видех, и се дух воздвизаяйся, грядяше от севера, и облак великий в нем, и свет окрест его и огнь блистаяйся. И посреде его яко видение илектра посреде огня, и свет в нем: посреде яко подобие четырех животных: и сие видение их, яко подобие человека в них. И четыре лица единому, и четыре крила единому.

И голени их правы, и пернаты ноги их, и искры яко блистающаяся медь, и легка крила их. И рука человеча под крилами их на четырех странах их. И лица их и крила их четырех держащаяся друг друга, лица же их четырех не обращахуся, внегда ходити им: коеждо прямо лица своего хождаху. И подобие лиц их, лице человечее, и лице львово одесную четырем, и лице тельчее ошуюю четырем, и лице орлее четырем.

И лица их и крила их простерты свыше четырем, коемуждо два сопряжена друг ко другу, и два покрываху верху телесе их, и коеждо прямо лицу своему идяше. Идеже аще бяше дух шествуяй, идяху, и не обращахуся. И посреде животных видение яко углия огня горящаго, яко видение свещ сообращающихся посреде животных, и свет огня, и от огня исхождаше яко молния.

И животная течаху, и обращахуся, яко видение везеково. И видех, и се коло едино на земли держащееся животных четырех. И видение колес, и сотворение их, яко видение фарсиса, и подобие едино четырем: и дело их бяше, якоже аще бы было коло в колеси. На четыри страны их шествоваху: не обращахуся, внегда шествовати им.

Ниже хребты их, и высота бяше им: и видех та, и плещи их исполнены очес окрест четырем. И внегда шествовати животным, шествоваху и колеса держащеся их: и внегда воздвизатися животным от земли, воздвизахуся и колеса. Идеже аще бяше облак, тамо бяше и дух, еже шествовати: шествоваху и животная, и колеса воздвизахуся с ними, зане дух жизни бяше в колесех.   Иез 1:1–20

Прокимен, глас 4.

Аще не Господь созиждет дом, / всуе трудишася зиждущии. Стих: Аще не Господь сохранит град, всуе бде стрегий.   Пс 126:1

Безмерно согрешающим, богатно прости, Спасе, и сподоби нас неосужденно поклонитися Твоему святому Воскресению, молитвами Пречистыя Твоея Матере, Едине Многомилостиве.

Прокимен, глас 6.

Яко у Господа милость / и многое у Него избавление. Стих: Из глубины воззвах к Тебе, Господи, Господи, услыши глас мой.   Пс 129:7, 1–2А

Днесь лукавое собрася сонмище и на Тя тщетная поучишася. Днесь от согласия удавление Иуда обручает, Каиафа же неволею исповедует, яко Един за всех восприемлеши смерть волею, Избавителю наш Христе Боже, слава Тебе.

Прокимен, глас 4.

Благословит Тя Господь от Сиона, / Сотворивый небо и землю. Стих: Се ныне благословите Господа, вси раби Господни.   Пс 133:3, 1А

Прокимен, глас 4.

Господи, Господь наш, / яко чудно имя Твое по всей земли. Стих: Яко взятся великолепие Твое превыше небес.   Пс 8:2

Тако глаголет Господь: се уразумеет отрок Мой, и вознесется и прославится зело. Якоже ужаснутся о Тебе мнози, тако обезславится от человек вид Твой, и слава Твоя от сынов человеческих. Тако удивятся языцы мнози о Нем, и заградят царие уста своя: яко имже не возвестися о Нем, узрят, и иже не слышаша, уразумеют.

Господи, кто верова слуху нашему? И мышца Господня кому открыся? Возвестихом, яко Отроча пред ним, яко корень в земли жаждущей, несть вида Ему, ниже славы: и видехом Его, и не имяше вида, ни доброты. Но вид Его безчестен, умален паче всех сынов человеческих: человек в язве сый, и ведый терпети болезнь, яко отвратися Лице Его, безчестно бысть, и не вменися.

Сей грехи наша носит, и о нас болезнует, и мы вменихом Его быти в труде, и в язве от Бога, и во озлоблении. Той же язвен бысть за грехи наша, и мучен бысть за беззакония наша, наказание мира нашего на Нем, язвою Его мы исцелехом. Вси яко овцы заблудихом: человек от пути своего заблуди, и Господь предаде Его грех ради наших.

яко беззакония не сотвори, ниже обретеся лесть во устех Его. И Господь хощет очистити Его от язвы: аще дастся о гресе, душа ваша узрит семя долгоживотное. И хощет Господь рукою Своею отъяти болезнь от души Его, явити Ему свет, и создати разумом, оправдати праведнаго благослужаща многим, и грехи их Той понесет.

Сего ради Той наследит многих, и крепких разделит корысти: зане предана бысть на смерть душа Его, и со беззаконными вменися, и Той грехи многих вознесе, и за беззакония их предан бысть. Возвеселися, неплоды нераждающая, возгласи и возопий, нечревоболевшая, яко многа чада пустыя паче, нежели имущая мужа.   Ис 52:13–15; 53:1–12; 54:1

На утрени, после великаго славословия.

Прокимен, глас 6.

Благословит тя Господь от Сиона, / и узриши благая Иерусалима. Стих: Блажени вси боящиися Господа, ходящии в путех Его.   Пс 127:5А, 1

1. Исхода чтение.

Сия имена сынов Израилевых, входящих во Египет вкупе со Иаковом отцем их, кийждо со всем домом своим внидоша: Рувим, Симеон, Левий, Иуда, Иссахар, Завулон и Вениамин, Дан и Неффалим, Гад и Асир. Иосиф же бяше во Египте. Бяше же всех душ изшедших из Иакова, седмьдесят пять. Умре же Иосиф, и вся братия его, и весь род оный.

Сынове же Израилевы возрастоша, и умножишася, и мнози быша, и укрепишася зело зело: умножи же их земля. Воста же царь ин во Египте, иже не знаше Иосифа. Рече же языку своему: се род сынов Израилевых великое множество, и укрепляется паче нас. Приидите убо прехитрим их, да не когда умножатся; и егда аще приключится нам брань, приложатся и сии к супостатом, и одолевше нам, изыдут из земли нашея.

И пристави над ними приставники дел, да озлобят их в делех: и создаша грады тверды фараону, Пифо, и Рамесси, и Он, иже есть Илиополь. Поелику же их смиряху, толико множайшии бываху, и укрепляхуся зело зело. И гнушахуся египтяне сынми Израилевыми. И насилие творяху египтяне сыном Израилевым нуждею. И болезненну тем жизнь творяху в делех жестоких, брением, и плинфоделанием, и всеми делы, яже в полях, во всех делех, имиже порабощаху их с нуждею.

И рече царь египетский бабам еврейским: единой их имя, Сепфора, и имя второй, Фуа. И рече им: егда бабите евреаныням, и суть к рождению, аще убо мужеский пол будет, убивайте его, аще же женский, снабдевайте его. Убояшася же бабы Бога, и не сотвориша, якоже повеле им царь египетский, и живляху мужеский пол.

Призва же царь египетский бабы, и рече им: что яко сотвористе вещь сию, и оживляете мужеский пол? Рекоша же бабы фараону: не яко жены египтяныни, тако и жены евреаныни: раждают бо прежде неже внити к ним бабам, и раждаху. Благо же творяше Бог бабам, и множахуся людие, и укрепляхуся зело.   Исх 1:1–20

Прокимен, глас 6.

Благословихом вы / во имя Господне. Стих: Множицею брашася со мною от юности моея.   Пс 128:8Б, 1А

2. Иова чтение.

и бе человек оный благороднейший сущих от восток солнца. Сходящеся же сынове его друг ко другу, творяху пир на кийждо день, споемлюще вкупе и три сестры своя, ясти и пити с ними. И егда скончавашася дние пира, посылаше Иов и очищаше их, востая заутра: и приношаше о них жертвы по числу их, и тельца единаго о гресе, о душах их.

обшед землю, и прошед поднебесную се есмь. И рече ему Господь: внял ли еси мыслию твоею на раба Моего Иова? Зане несть яко он, на земли человек непорочен, истинен, богочестив, удаляяйся от всякия лукавыя вещи. Отвеща же диавол, и рече пред Господем: еда туне Иов чтит Господа? Не Ты ли оградил еси внешняя его, и внутренняя дому его, и яже вне всех сущих его окрест?

Прокимен, глас 6.

Воскресни Господи в покой Твой, / Ты и кивот Святыни Твоея. Стих: Помяни, Господи, Давида и всю кротость его.   Пс 131:8, 1

1. Исхода чтение.

Сниде дщерь фараонова измытися на реку, и рабыни ея прохождаху при реце: и видевши ковчежец в лучице, пославши рабыню, взя и. Отверзши же, видит отроча плачущееся в ковчежце, и пощаде е дщерь фараоня, и рече: от детей еврейских сие. И рече сестра его дщери фараонове: хощеши ли призову ти жену кормилицу от еврей, и воздоит ти отроча?

И рече ей дщерь фараонова: иди. Шедши же отроковица, призва матерь отрочате. Рече же к ней дщерь фараонова: соблюди ми отроча сие, и воздой ми е: аз же дам ти мзду. Взя же отроча жена, и дояше е. Возмужавшу же отрочати, введе е ко дщери фараонове, и бысть ей в сына: и нарече имя ему Моисей, глаголющи: от воды взях его.   Исх 2:5–10

Прокимен, глас 4.

Се что добро, или что красно, / но еже жити братии вкупе. Стих: Яко миро на главе, сходящее на браду, браду Аароню.   Пс 132:1, 2А

2. Иова чтение.

огнь спаде с небесе, и пожже овцы, и пастыри пояде подобне: спасохся же аз един, и приидох возвестити тебе. Еще сему глаголющу, прииде ин вестник, и рече ко Иову: конницы сотвориша начальства три, и окружиша вельблюды, и плениша их, и отроки избиша мечми: спасохся же аз един, и приидох возвестити тебе.

Прокимен, глас 4.

Исповедайтеся Богу Небесному, / яко благ, яко в век милость Его. Стих: Исповедайтеся Богу богов, яко в век милость Его.   Пс 135:26, 2

1. Исхода чтение.

Прокимен, глас 4.

Господи, милость Твоя во век, / дел руку Твоею не презри. Стих: Исповемся Тебе, Господи, всем сердцем моим, и пред ангелы воспою Тебе.   Пс 137:8Б, 1А

2. Иова чтение.

Бысть яко день сей, и приидоша ангели Божии предстати пред Господем: и диавол прииде посреде их предстати пред Господем. И рече Господь диаволу: откуду ты грядеши? Тогда рече диавол пред Господем: прошед поднебесную, и обшед всю землю, приидох. И рече Господь к диаволу: внял ли еси убо мыслию твоею рабу моему Иову;

яко несть такова от сущих на земли: человек незлобив, истинен, непорочен, Богочестив, удаляяйся от всякаго зла, еще же придержится незлобия: ты же рекл еси имения его погубити вотще. Отвещав же диавол Господеви, рече: кожу за кожу, и вся елика имать человек, даст за душу свою. Обаче посли руку Твою, и коснися костем его, и плоти его, аще не в лице Тя благословит.

Рече же Господь диаволу: се предаю ти его, токмо душу его соблюди. Изыде же диавол от лица Господня, и порази Иова гноем лютым от ног даже до главы. И взя Иов чреп, да острогает гной свой, и той седяше на гноищи вне града. Времени же многу минувшу, рече к нему жена его глаголющи: доколе терпиши, се пожду время еще мало, чающи надежди спасения моего.

Се бо потребися от земли память твоя, сынове твои и дщери, моего чрева болезни и труды, имиже вотще трудихся с болезньми: ты же сам в гнои червей седиши, обнощевая вне без покрова, и аз скитающися и служащи, место от места преходящи, и дом от дому, ожидающи солнца, когда зайдет, да почию от трудов моих, и от болезней, яже мя ныне обдержат.

Прокимен, глас 1.

Изми мя, Господи, от человека лукава, / от мужа неправедна избави мя. Стих: Иже помыслиша неправду в сердце весь день.   Пс 139:2, 3А

1. Исхода чтение.

Рече Господь Моисею: сошед засвидетельствуй людем, и очисти я днесь и утре: и да исперут ризы. И да будут готовы в день третий: в третий бо день снидет Господь на гору Синайскую, пред всеми людьми. И устроиши люди окрест, глаголя: внемлите себе не восходити на гору, и ничимже коснутися ея: всяк прикоснувыйся горе, смертию умрет.

https://www.youtube.com/watch?v=videoseries

и убояшася вси людие иже в полце. Изведе же Моисей люди во сретение Богу из полка, и сташа под горою. Гора же Синайская дымяшеся вся, схождения ради Божия на ню во огни: и восхождаше дым, яко дым пещный: и ужасошася вси людие зело. Быша же гласи трубнии происходяще крепцы зело. Моисей глаголаше, Бог же отвещаваше ему гласом.   Исх 19:10–19

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Твоя молитва
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Adblock detector